חברת אליטליה הודיעה על פשיטת רגל – והדבר הותיר לקוחות רבים של חברת PassportCard שרכשו כרטיסי טיסה מחברה שלימים הוכרזה כפושטת רגל. חברת אליטליה פושטת רגל כבר בפעם השנייה מאז 2008, וגם אם על פי ההתחייבויות הטיסות ימשיכו כרגיל 180 יום, הסיכון להפסיד את הכסף ששולם עבור הכרטיסים עולה ככל שעובר הזמן. נכון להיום, עד סוף חודש יוני הטיסות ממשיכות כרגיל, אך מה שמתרחש מעבר לכך לוט בערפל.
פיצוי חסר תקדים
על מנת לפצות על עגמת הנפש ולאפשר לנוסעים למצוא אלטרנטיבות, החברה מפצה את לקוחותיה שביטחו את טיסתם עם חברת אליטליה. זהו צעד חסר תקדים, והוא ננקט אף על פי שביטולי טיסה אינם כלולים בפוליסת הביטוח של PassportCard. הפיצוי מגיע ללקוחות שרכשו כרטיס טיסה לפני הודעת פשיטת הרגל משום שעל פי חזון החברה, המטרה הראשונה שלה היא לתמוך בלקוחות בכל מצב.
כך נמסר ממנכ"ל החברה, יואל אמיר: "מהות החברה שלנו היא להיות שם עבור המבוטחים שלנו כשהם זקוקים לעזרתנו, וזאת באמצעות שירות לקוחות אמין ומקצועי. לנוכח הידיעה המצערת על קריסתה של חברת התעופה אליטליה, וכמחווה של רצון טוב החלטנו להעניק לפיצוי ללקוחותיו שרכשו פוליסת ביטוח לפני הודעת פשיטת הרגל. הפיצוי הכספי הינו בגובה ביטול נסיעה על פי תנאי הפוליסה.”
אודות PassportCard – החברה הינה פורצת דרך בתחום ביטוח בינלאומי בחו"ל, היחידה שמאפשרת סיוע ותשלום מידי במקום האירוע הדורש סיוע רפואי או אחר, באמצעות הכרטיס המגנטי הנטען המוענק לכל מבוטח והמתפקד בתור כרטיס אשראי. החברה מעניקה את שירותיה לכל גיל ובכל מצב רפואי, מה שמאפשר לכולם ליהנות מטיסות ומטיולים בטוחים בחו"ל. החברה הוקמה בשנת 2014 ונכון להיום מבוצעים דרכה כ-30% מסך הביטוחים לנסיעות לחו"ל. שירות לקוחות שמקדים תרופה למכה הוא המטרה של חברת PassportCard ואחד הגורמים שמבדילים אותה ממתחריה.