fbpx
Skip to content
  • אודות
  • פתרונות
  • לקוחות
  • שותפים
  • חדשות
  • יצירת קשר

כניסת לקוחות

כניסת לקוחות

"רפורמת הבריאות": מה הרווחנו ומה הפסדנו?

מרץ 28, 2016

כשרפורמת ביטוחי הבריאות יצאה לדרך בפברואר 2016, היא הביאה עמה בשורות ושינויים. רבים הם המתנגדים לרפורמה, הטוענים כי בעקבותיה המכנה המשותף לכל הפרמיות הוא נמוך, והתחרות על המחיר באה על חשבון האיכות. לצדם יש אנשים המצדדים ברפורמה וטוענים כי היא מיטיבה עם המבוטחים, חוסכת בעלויות ובעיקר יוצרת חזית ביטוחית אחידה.

חשוב להכיר את ההבדלים בין פוליסות העבר לפוליסות החדשות. ההשוואה המקוצרת שלהלן מסכמת את עיקרי השינויים.

 

השיפורים שהביאה עמה הרפורמה

השינויים העיקריים שבוצעו הם ייסוד פוליסת ביטוח אחידה, כשהדבר היחיד המשתנה הוא מחירה של הפוליסה – דבר העוזר לכם, המבוטחים, להשוות מחירים ולחסוך. יחד עם זאת, מחירי הביטוח הוזלו בכ-20% בממוצע. שינוי מהותי נוסף הוא בפיצול מרכיבי הפוליסה. עד לרפורמה, נמכרה הפוליסה כיחידה אחת הכוללת ניתוחים, השתלות ותרופות. היום, כל מרכיב מחושב ונמכר בנפרד.

בנוסף, אם עד עתה התייקרה הפרמיה כל 5 שנים, הרי שעתה הפרמיה מתייקרת כל 10 שנים, עם התקבעות בגיל 66. בנוסף, חברת הביטוח משדרגת אוטומטית את הכיסויים הקיימים ללא צורך בהצהרת בריאות (אלא אם כן תעברו לחברת ביטוח אחרת, אז ייתכן שתידרשו להצהיר על בריאותכם בשנית).

בכל הקשור לניתוחים, כל מבוטח זכאי לשלושה ייעוצים בשנה, לפני הניתוח ואחריו (בניגוד לשניים שנהגו קודם), לשתלים במהלך הניתוח ללא תקרה ולכיסוי ניתוחים מניעתיים. בניתוחים לקיצור קיבה, הכיסוי ניתן כעת למנותחים בעלי BMI גבוה יותר משהיה נהוג קודם, ועם גורם סיכון אחד.

 

מה נגרע לאחר הרפורמה?

לצד ההטבות שמקבל המבוטח כתוצאה מהרפורמה, קיימים גם לא מעט פריטים עליהם לא חל הביטוח וישנם שינויים הפועלים לרעת המבוטח. כך, למשל, אם עד הרפורמה שילם מבוטח רק עבור שינויים או הרחבות, הרי שכעת המפקחת על הביטוח רשאית לבצע שינויים החלים על כל המבוטחים בכל חברות הביטוח ולייקר את הפוליסה עד לשיעור של 10 שקלים לחודש.

עבור ניתוחים קוסמטיים, הוצאות נלוות לניתוח (כגון פיזיותרפיה, אמבולנס, אחות פרטית או חלילה מוות מניתוח), פיצוי בגין ניתוחים שלא נעשו דרך חברת הביטוח, פיצוי בגין הידבקות בהפטיטיס B / איידס מעירוי דם, ובחלק מהפוליסות גם עבור ניתוחי שיניים בחירום – לא יינתן כיסוי על ידי הביטוח האחיד. כמו כן, לא יינתן כיסוי עבור מנתחים שאינם בהסכם.

 

לסיכום, אף על פי שמטרת העל של התכנית היא להיטיב עם המבוטחים, נראה שיש בה לא מעט פגמים ואופנים בהם המבוטח אינו יוצא נשכר.

נשמח לשיתופים

נשמח לתת לך יותר
למידע נוסף, אנא השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
לתיאום פגישת יעוץ חינם לחץ כאן

מדיניות הפרטיות

Copyrights SBC FINANCE 2018

  • שלחו מסרון בוואטסאפ
  • 0545499949
  • sagi@financing.co.il

מדיניות הפרטיות

Copyrights SBC FINANCE 2018

  • שלחו מסרון בוואטסאפ
  • 0545499949
  • sagi@financing.co.il
  • שלחו מסרון בוואטסאפ
  • 0545499949
  • sagi@financing.co.il

מדיניות הפרטיות

Copyrights 2018 SBC FINANCE